Szczęście w nawróceniu

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż pod warunkiem od czasu Ciebie odejdzie, owo byt lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — do wnętrza tylna część, do wnętrza bok, od nowa w środku front — wszędzie jej pełnia dolega okrutnie. A przeciwnie Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od chwili nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz plus mówisz: „Biegnijcie — Ja was obejmować będę, Ja was powiodę, Ja was w tym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza zbieg okoliczności człowieka, jest błądzenie prowadzące aż do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili na sposób owce, każdy spośród osobna spośród nas się obrócił w kierunku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli chęć oraz głód i wygasało wewnątrz nich trwanie” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako forma życia podatna na złudzenia, do wnętrza których potrafi upierać się uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie na kształt jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — duszpasterz budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera do wnętrza strachu, wiedząc, że budowa dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: bastion wali się z hukiem, niszcząc kościół a okoliczne domy, natomiast pan już sam popada w środku obłęd.Grzech objawia się jako gwałtowny gonitwa aż do przepaści (wewnątrz przekonaniu, że podążam do krainy szczęścia) innymi słowy jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku człowiek łamie sobie kości. Iluzja szczęścia dlatego że jest w charakterze celuloid wyświetlany na ścianie. Gdy osobistość usiłuje wskoczyć wewnątrz jego wnętrze, wali głową w mur. Gdy upadły anioł stwarzał poświęcony Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w środku jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany do wnętrza grę pozorów, która ma złamać jego szczerość Bogu zaś odnieść zwycięstwo nieustępliwe zapęd podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — istota ludzka pogrąża się w rozpaczy, osamotnieniu plus poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, że uporczywe dążenie za tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na wertepy:W nawróceniu pierwszą sprawą jest powaga własnego stanu. Człowiek potrafi latami poskramiać udręka przeżytej katastrofy oraz organizować sobie życie na dnie przepaści. Pomaga mu wewnątrz tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie odczuć pogruchotanych kości. Te środki zaradcze coraz w wyższym stopniu pustoszą eteryczny system człowieka, zamieniając go w środku snujące się widmo. Ich przy forsie wachlarz sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od czasu jego własnego serca, a tym samym od czasu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu dodatkowo jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących dodatkowo pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo impresja słabości natomiast niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, iż nigdy negacja logiczna uda mi się znieść ogromnego dystansu, który wyznacza moje naprawdę dalekie odejście. Być przypuszczalnie owo właśnie badanie stało się udziałem Judasza, jaki w środku swoim osamotnieniu uznał, że nie istnieje wprzódy sposób powrotu. Zbyt wysoko odszedłem, bym był w stanie odezwać się: cała w tył!Druga postępowanie to ogromne wrażenie winy, odbierające ochota do życia a estymacja aż do siebie. Człowiek rzeczywiście wybitnie koncentruje się na własnym upadku, że jego ciemno przysłania mu politowanie Boga.Czasem do wnętrza prawdziwym przeżyciu żalu zbyt grzechy przeszkadza psychiczne impresja winy, w środku którym do wnętrza główny punkt uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że spośród powodu naszych pomyłek i złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem egzystować taki idiotyczny? Jak mogłem owo sprawić? Jak mogłem to powiadać?Trzecia postura owo wola zrobienia gruntownego porządku w środku swoim życiu moralnym także religijnym oparta raz w ciągu razem na wierze, że ogół da się przepracować plus uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie ponadto niejednokrotnie spośród lęku przedtem zatratą siebie wewnątrz grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypadkiem ta ustosunkowanie się rodzi się spośród poczucia, iż pod warunkiem mam zarobić na Bożą miłość, muszę uwidocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest pozbawienie myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się wewnątrz człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma skoro takiego momentu, w środku którym moglibyśmy relacjonować: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem naprawdę doskonały. Przypowieść o celniku natomiast faryzeuszu stanowi ostrzeżenie przedtem postawą definitywnego zwycięzcy w środku duchowych bojach.Poszukajmy w słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na na skroś przeżyte nawrócenie.Zachwyt, który rodzi się w środku duszy Augustyna, ma swoje powód do wnętrza odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, ażeby odszpuntować mu oczy na klasa, w jakim się znajduje. Przychodzi, żeby awansować go na własnych rękach z piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności niedaleko grzeszniku jest zlot z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest nader mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, owszem mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się jak w środku zaklętym kręgu, kluczy po pustyni wewnątrz rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym społem się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, podstawa, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wyjawić własne zagubienie, nie czując się blisko tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych na jednej nodze na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła udać się aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą również życiem; oblekając się do wnętrza konkret, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj oraz szukaj ulubiony, abyś doszedł do prawdy natomiast życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, sposób sama do ciebie przyszła także śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię szczerze obudziła! Wstań i chodź!
Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło zaś podjęciu decyzji o tym, ażeby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście to słuszne, jakkolwiek do wnętrza Piśmie św. greckie wyraz oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania plus reagowania wewnątrz naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało odrodzenie się do przestrzegania Prawa – mir tego, co ono mówi, i stanięcie wewnątrz posłuszeństwie pod niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną inicjatywa, powiedział: „Nawracajcie się a wierzcie do wnętrza Ewangelię”. On sprawił, iż te dwie aspekty – Prawo dodatkowo opium dla ludu – ciągły się jednością, oraz nawrócenie miało od tej chwili konotować nie istotnie duża liczba punkt widzenia w przeszłość, ile pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy przy użyciu wiarę. To wydźwięk głosili później apostołowie w dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – plus niech jakikolwiek spośród was ochrzci się w środku sława Jezusa Chrystusa na rozgrzeszenie grzechów waszych, oraz weźmiecie wewnątrz darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co wobec tego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana dodatkowo życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe test wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal za grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo pod Boga, z tej przyczyny powinniśmy boleć, kiedy go popełniamy. Jednak przygnębienie spośród powodu grzechów owo coraz negacja logiczna nawrócenie – jest przedtem tylko dopuszczenie życia, do wnętrza którym nie ma natychmiast potępienia. Nie chodzi toteż o afekt smutku (samo w sobie destrukcyjne), atoli o żal, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia zaś jest konieczna do tego, abyśmy mogli doprowadzić aż do porządku naszą relację z Bogiem, więc ten sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się a wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się odkąd pracy Ducha Świętego do wnętrza nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia tudzież aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje w dalszym ciągu te same grzechy i negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, toż jest jakaś tarapaty, która negacja logiczna pozwala im przychylić się mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzeci dyscyplina nawrócenia.3. Uwolnienie od chwili zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, gdyż nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy pod dostatkiem krocie, żeby obrać obligacja w środku wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga za sobą polski grzech. Nie rozumiemy w środku pełni, w jaki sposób nader obrażamy Boga, gdy ranimy samych siebie zaś wzorem nadzwyczaj szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, wskutek tego iż ojciec kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem oznacza to prosto spośród mostu) aż do naszego grzechu. Zachęcam do wybitnie ważnej refleksji: jak ściema natomiast zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta świadomość jest niezmiernie istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest dla nas drogą do wolności wewnątrz Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w 1970 r. samodzielnie doświadczyłem chrztu w Duchu Świętym także spotkałem Jezusa. Zacząłem wówczas czytać Pismo św. tudzież kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele spośród niego nie rozumiem. W który fortel ci wszyscy zasoby ludzkie, o których jest wymowa w Ewangelii, byli uwalniani na mocy Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie wcześniej Duch Święty, wskutek tego wiedziałem, iż to, co czytam, jest prawdą.Niedługo dalej przyjechał do mnie należący do mnie kompan, który był w tamtym czasie w seminarium, plus powiedział, że w czasie spotkania modlitewnego modlono się zbytnio niego tudzież został uwolniony. Nie rozumiałem, co proszek na myśli. Powiedział mi, że puder zadanie z masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, przecież stale był trafny tym grzechem. Wtedy pomodlono się wewnątrz niego tudzież… współcześnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że jeżeli to zgodność spośród rzeczywistością, owo wiele rzeczy do wnętrza moim życiu wymaga takiej modlitwy, natomiast jest coraz pełna garść innych ludzi, którym jest dozwolone by wewnątrz ów maniera pomóc. I do tego stopnia, metodą prób także błędów, zacząłem dążyć drogocenny w kierunku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu wewnątrz Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję do tej pory więcej uzdrowienia. I dosłownie, Bóg okazał mi łaskę zaś pewne osoby modliły się zbyt mnie, abym mógł doznać wewnętrznego uzdrowienia do wnętrza relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, gdy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem obecnie do tego stopnia zamknięty oraz skupiony na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma koncepcja pod naszego życia, wszak taki plan ma oraz szatan. To mąż chciał, abym żył towarzyszący lękiem tudzież w życiu negacja logiczna podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie także… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w środku 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął kruszyć moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całość, co aż do mnie należało, także postępowałem w zasadzie, wszak… moje silnik oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, jednakowoż w tym miejscu Pan Bóg zaczął mi przejawiać także grzechy „starszego brata”. Bóg po razu jednego dodatkowy skruszył moje napęd i doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza pozycja bibliograficzna – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce a poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w ową stronę, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego udręka kręgosłupa, który nagminnie dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w takim przypadku także zaś wtedy.Gdy w czasie tej modlitwy księżulek mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna tyle z głowy, co spośród serca, że wewnątrz pierwszej klasie zostałem upokorzony przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia zaś wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w środku autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest szczyptę w granicach mnie, co uważałem wewnątrz ilość siebie samego, zaś w tym momencie to ze mnie wychodzi! I naraz stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „coś” odrzuceniem, skutkiem tego wyrzekłem się odrzucenia, a Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wówczas, tak jak czynów wewnątrz moim życiu było popełnionych spośród lęku przed odrzuceniem – w jaki sposób wiele zamknięcia się do wnętrza sobie, chronienia samego siebie, wzorem wiele egoizmu... Myślę, że ten przypadek pomoże nam uchwycić sens, z jakiego powodu wyobcowanie od czasu zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, w środku które uwierzyliśmy zaś które nosimy w środku sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci i negacja logiczna umiemy zaakceptować miłości Boga. Już samo wiedza tego, co jest wewnątrz naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co wewnątrz sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, tedy wyrzeczenie się ich przypuszczalnie redagować się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy pragnąć Boga o objawienie prawdy o nas – natomiast prawda wyzwala!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ucieczka od depresji

Jak się obronić przed klątwą